My CONTACT :

Damian S. L. Yeo & L. C. Goh (DSLY)
No. 2007, Lorong Sidang Omar, off Jalan Penghulu Abbas, Bukit Baru, Hang Tuah Jaya, 75100 Melaka

Tel : 06-2347011
& 06-2347012
Fax: 06-2347022

------------------------------------

Saturday, February 23, 2008

Untuk Melaka


Saya menawar diri saya sebagai calon Pembangkang DAP dalam kawasan DUN Duyong adalah kerana cintai Melaka dan Malaysia. Saya menawarkan diri saya sendiri bukan kerana hendak elaun RM5000 tiap-tiap bulan sebagai wakil rakyat tetapi untuk menegakkan keadilan, menjaga hak rakyat dari ditindas oleh pihak Pemerintah kerajaan Barisan Nasional dan juga supaya masa depan dilindungi.

Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Ali Rustam menyatakan dengan angkuh untuk menhapuskan parti-parti pembangkang dengan motto "Pembangkang Sifar" adalah satu tema yang tidak tepat dan amat merungsingkan. Sekiranya tiada parti pembangkang dalam Dewan Undangan Negeri maka zalimlah kerajaan Barisan Nasional.

Amalan rasuah yang berleluasa. Projek-projek untuk kebaikan rakyat ditelan sehingga berjuta-juta ringgit oleh kroni yang berdekatan dengan UMNO atau MCA. Umpamanya projek Melaka Sentral, Gerbang Air Keroh, tandas di Air Keroh tol, Water fall di hadapan jalan hendak pergi ke Ayer Keroh, Hang Tuah Walk yang menelan berjuta-juta ringgit dan diberikan kepada kroni-kroni UMNO. Kalaulah baik sekiranya wang-wang yang berjuta-juta diberikan diberikan dan diaggihkan kepada kampung-kampung dan di taman-taman. Longkang dan lampu boleh dibaiki. Banjir dapat dielakkan. Jambatan kayu ditarkan atau dibaiki. Masjid, surau dan sekolah agama dibaiki, kuil-kuil Cina dan Hindu diperuntukkan dan juga gereja. Kesemua ini adalah kebaikan rakyat.

Sekiranya amalan rasuah tidak ditentangi, keyakinan pelabur-pelabur dari negara asing tidak akan melabur di Melaka. Ini akan menjejaskan ekonomi negeri dan menjadikan rakyat secara keseluruhan menderita. Ianya juga akan memberi satu keadaan di mana kes jenayah akan bertambah.

Sekiranya saya dilantik menjadi wakil rakyat, saya percaya saya akan dengan sedaya upaya melawan untuk menegakkan keadilan dan kebenaran. Sebagai peguam saya percaya saya mendapat meneliti undang-undang dan polisi-polisi kerajaan negeri supaya ianya dijalankan dengan lancar, teratur dan saksama.

3 comments:

__mars said...

Sorry if this comes as an intrusion but there is an effort to get as many bloggers as possible to blog about bloggers whom are running for public offices on one particular day. One blogger candidate per day.

Below is the list:


1. Nik Nazmi Nik Ahmad (Friday, February 29)
2. Tony Pua (Saturday, March 1)
3. Elizabeth Wong (Sunday, March 2)
4. Jeff Ooi (Monday, March 3)
5. che’GuBard (Tuesday, March 4)


Please join! For more information, visit http://maddruid.com/?p=1563

joshua said...

I pray duyong will be your territory.

d'Lion said...

Well said brother. Our prayers and support to you.